Sju sjösjuka sjömän

Nästa vecka ska jag till Shanghai, jag. Jag ska gå på kinesiskt bröllop. Ni vet, sådär som man gör ibland. Ingenting att hetsa upp sig över liksom. Trodde jag. Tills jag fick höra av någon att alla kvinnor förväntas bära vitt på kinesiska bröllop. Vitt! Nejnejnejnej, ni förstår inte. Jag gör inte vitt. Jag gillar inte vitt, vitt gillar inte mig. Det är en grej vi har. Nu står jag inför ett val: spotta den främmande kultur jag besöker i ansiktet, eller se ut som att det jag har på mig har kräkts upp mig. Hmmm.

Kommentarer
Postat av: Tone

Ska alla kvinnor ha vitt? Det kunde jag inte ens tänka mig..



Men du, vad väger tyngst? Få se en annan kultur eller skita i det? Kanske du klarar av att pina dig några timmar för att få ta del av ett bröllop i en annan kultur?



It's up to you... Du kommer nog fram till ett beslut! :)

2008-11-05 @ 14:11:27
URL: http://ailime88.blogg.se/
Postat av: Yrsa

Du överlevde vitt på studenten, kind of... right??

Du överlever, får du gå på kinesiskt bröllop kan du faktiskt offra dig å bära vitt några timmar :P

2008-11-12 @ 15:34:59
URL: http://msyrsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0