Coming up

Fick mina deklarationspapper idag, och å som jag har nervat mig för de stora summor pengar jag trott att staten skulle kräva åter av mig, jag tyckte och tycker att jag alltid betalar alldeles för lite skatt och får ingenting alls att gå ihop. Döm om min förvåning då pappret istället påstår att jag ska ha igen över 7000 spänn och därför inte betala mer skatt på hela 2007 än typ runt 3000. Kan detta stämma? Är det rimligt? Det verkar onekligen för bra för att vara sant, precis som en hel del andra grejer i mitt liv just nu. Ska man bara tacka och ta emot eller  vänta på att Anders Borg står på lur bakom varje hörn man rundar för att med en pervers förtjusning överlämna en fet retroaktiv skuld på alla pengar man dumt nog tagit emot?

För övrigt är det här en bra vår, även om just ordet vår kanske borde sättas inom citationstecken. En bra "vår", om våren bara ville komma på riktigt och rensa bort alla tveksamheter med smältvattnet. Nytt och gott i livet och allt det. Som poeten som är väldigt ny och än så länge verkar himla godsint på alla sätt och vis, som jag gillar. Som att jag nästan börjar känna mig som tillhörande på VG där jag vikarierar nästan jämt känns det som, och där barnen gillar mig. Som lägenheten, den drömmen, och det briljanta att få bo med Lisa och Emelie. Å, förlåt. Det är faktiskt aldrig kul att läsa blogginlägg där människor skriver att de är glada.

Kommentarer
Postat av: Yrsa

Jag ska få igen över 5000 rå sweet :D

2008-04-11 @ 14:06:37
URL: http://www.msyrsa.blogg.se
Postat av: d

haha, jo det är det! en glimt i skiten liksom. skriv snart!

2008-04-12 @ 23:03:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0