Denna dag som kom idag

IDAG har ingen förskola ringt men det gör ingenting, jag måste ändå in på avvänjning inför våren och intala mig själv att ingen längre kommer behöva vikarier då jag sliter med att bända upp vintertjälen i gravjorden. Idag softar jag runt i en mjuk orange klänning och läser Drömfakulteten, drömmer om att kunna skriva, nej, drömmer om att faktiskt skriva. Äter goda sesamnuggets och ungsbakade kikärtor och för vegetariansamtal med Lisa: protein, b12, järn, och quorn som egentligen är mycel i öltankar i england och sen är det ju det där med de förbannade 8 essentiella aminosyrorna, men man ska ju inte äta för mycket soja, soja, detta gissel som förstör för världens fattiga och visst är det inte nyttigt med för mycket, men proteinet, osv. Vi låter lite som människor i CSI som förklarar saker båda redan vet för varandra (har ni tänkt på att de alltid gör det i CSI?). Idag tänkte jag söka till högskolan men det får nog bli en annan dag, det är visst en pinkod som ska väntas på och jag måste fundera. Försöker styra upp saker för Världsbutiken i sista minuten som vanligt.

IKVÄLL ska jag kolla på umeåfinalen i Poery Slam.

Kommentarer
Postat av: Tone

Du kan ju alltid registrera dig på studera.nu, då kan du söka via den hemsidan. Det har jag gjort.

Visst är det härligt med vår! Att bli miljövänligare, mer motionerande och billigare genom att ta cykeln till alla ställen. Ja, CSI: arna gör ju det faktiskt, när jag tänker på det.

Förresten ska vi ses snart? Ute i vårsolen någonstans kanske? :)

2008-04-06 @ 01:02:00
URL: http://ailime88.blogg.se
Postat av: Tone

Ja, ska vi ses i helgen kanske? Så får vi vardagarna till jobb och så.

2008-04-07 @ 10:46:13
URL: http://ailime88.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0