Mighty fine prices, every day

(Från igår, ej publicerat)
Idag har jag, Lisa och Emelie varit på utflykt i Lycksele och Dollar Store för att köpa grejer inför flytten. Det är förvisso ett bra tag kvar ännu, men det gäller ju att sprida ut sina glädjeämnen här i livet, och det gäller dessutom ännu mer för stackars fattiga satar att passa på då man kan få åka snålskjuts någonstans. Värt var det iallafall, om än smärtsamt för det redan så illa tärda bankkontot. Nåväl, ett ekonomiskt val av shoppingställe, och vi köpte (nästan) bara sånt vi behövde. Och chips såklart, men det behöver man ju egentligen lite nu och då helatiden.
För de som inte gjort bekanskap är Dollar Store ett sånt där varuhus, troligtvis importerat från Amerikat, som tokgår in för att alla produkter ska vara billigare där än överallt annars. Och som får en att undra HUR grejerna egentligen  kan kosta så lite, och följdaktligen får iallafall Lisa att bestämt hävda att allt från pajformar till nagelklippare helt säkert avger cancer. Vilket mycket väl kan stämma, men i så fall: Cancer, here we come! Egentligen är det där med cancern väl mest en fråga om att välja när och i vilken kroppsdel numera, och i sånna fall tycker jag att tånagelscancer låter rätt behagligt i jämförelse. Dollar Store, du är vår vän!

----
22:30
Idag (idag på riktigt, då alltså) kände jag mig sådär lite halvdöd, trött och frånvarande på dagis igen. Verkligen skitirriterande när det känns som att jag skulle kunna göra ett så mycket bättre jobb, och ha mycket roligare. Kanske är  det fortfarande förkylningen som spökar, fast jag tycker jag är rätt frisk nu. Kännetecken: Jag är inte längre igentäppt i näsan och kan alltså tillexempel äta utan att få akut andnöd mitt i varje tugga. Känns fint. Jag kan prata utan att låta som Rose i Titanics slutscener (ni vet "I'll never let go, Jack. I promise"), vilket ju är en fördel. I fredags och lördags hade jag knappt någon röst, vilket gjorde det lite svårt att fejka frisk då jag jobbade i fredags. Även om jag gjorde mitt bästa.

Nåväl. Jag ska chockera mig själv genom att kvällens ungdom till trots gå och lägga mig. Och sova sova sova för att vara världens piggaste, peppigaste och lekfullaste människa imorgon. Jag ska vara en cheerleader på speed!
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0